De bbq!

Heb jij lekkere recepten? Of wil jij kwijt wat er vandaag bij jou op het menu staat, dan kun je dit hier kwijt.
Plaats reactie
Tanja
Site Admin
Berichten: 1873
Lid geworden op: 18-05-2015 15:12

De bbq!

Bericht door Tanja » 31-05-2017 09:19

Het is er weer tijd voor. De bbq aanslingeren.
Wat eet jij graag van de bbq? Welk vlees is favoriet?
En naast vlees...help me eens. Ik wil er meer op gooien dan alleen vlees. Verder dan paprika en champignons kom ik niet. Maar ik weet gewoon dat je veel meer kan op dat ding.

Wat bbqen jullie altijd? Deel het hier!
A mothers treasure are het childeren!

Noorderlinge
Berichten: 532
Lid geworden op: 18-05-2015 22:56

Bericht door Noorderlinge » 31-05-2017 10:21

Mijn vriend haalt altijd best veel verschillende dingen, voor zichzelf dan, hij is de vleeseter. Ik eet alleen vis. Zalm bv en dan in alufolie of zo'n alu bakje.

Zelf eet ie shoarma, spareribs, filetlapjes vanalles eigenlijk.

Voor mij legt ie er dan idd ook groente op, paprika, ui, of een handjevol uit zo'n zak gesneden (wok) groente.

Het vlees/vis kan in zn geheel erop, of we snijden het soms in stukjes en die dan aan een grote prikker met bv stukje paprika ertussen.

Ik ben geen ster in bbq-en, mijn vriend regelt dat gedeelte altijd. De kooltjes etc moet er dan op een speciale manier in, hij is er altijd wel ff mee bezig. Ondertussen snijd ik dan vast vanalles, we hebben er altijd een (kruiden)stokbrood bij, of iets van kaiserbroodjes.

Gebruikersavatar
Rozekoek
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-05-2015 23:57

Bericht door Rozekoek » 04-06-2017 21:27

Ik ben echt een vleeseter!

Worstjes, hamburgers biefstuk, heerlijk!

Wat wij van huis uit kennen is ananas op de bbq
Cees kent van huis uit dan weer banaan (in opengesneden schil) met rum in folie.

Mijn vader gooit er rustig een handje aardappelschijven op of een pakketje kleine groenten zoals taugé, champignons
Ik heb het liefst stokbrood waar al knoflookboter inzit of tomaten stokbrood waar ik zelf nog de knoflookboter op moet smeren.
Vis vind ik ook lekker. Je kan me wakker maken voor tijgergarnalen! :razz:

Bij mijn schoonouders hebben we vaak salade van de plaatselijke dealer ;) haha
En wat we altijd met gourmetten hebben, maar wat denk ik ook wel op de bbq kan, is een blokje kaas in een plakje spek gerold.

Even een tip voor wie het nog niet weet:
Als je sate gaat maken moet je de houten stokjes een flinke tijd van te voren in een bakje of gootsteen met water laten weken, zo verbranden je stokjes niet op de grill.
Afbeelding
"May the best of your todays be the worst of your tomorrows"

Tanja
Site Admin
Berichten: 1873
Lid geworden op: 18-05-2015 15:12

Bericht door Tanja » 05-06-2017 18:25

Oooh dat klinkt allemaal super!!

Dat van die stokjes doen we inderdaad al. Maken geregeld zelf shaslicks voor in de grillpan en leggen de stokjes dan ool al een paar uur in een bak water.
A mothers treasure are het childeren!

Plaats reactie